Sådan skaber du en succesfuld webshop – 3 gode råd

Sådan skaber du en succesfuld webshop – 3 gode råd

Drømmer du om at starte din egen webshop? Så er du ikke alene. Der er rigtig mange der går rundt og drømmer om at starte deres egen webshop – men det er ikke en dans på roser. Hvis man vil have succes med sin webshop, kræver det hårdt arbejde. At skulle drive en webshop svarer

Drømmer du om at starte din egen webshop? Så er du ikke alene. Der er rigtig mange der går rundt og drømmer om at starte deres egen webshop – men det er ikke en dans på roser. Hvis man vil have succes med sin webshop, kræver det hårdt arbejde.

At skulle drive en webshop svarer til at drive en fysisk butik, det er ikke kun at sætte en hjemmeside op og så kører det af sig selv.

Du skal holde styr på varelager, økonomi, markedsføring, afsendelse af pakker, drift, kundeservice, design, indkøb og meget mere.

Hvis du aldrig har arbejdet med e-handel før, så får du her 3 gode råd, der kan hjælpe dig med at få succes med din webshop.

 

1.    Vælg den rigtige platform

 

Alt efter hvor stor din viden er indenfor design og programmering, så er det super vigtigt at du vælger det helt rigtige shopsystem fra start af. Der findes en masse forskellige shopsystemer, alt fra woocommerce webshop til prestashop. Alle shopsystemer er unikke på hver deres måde, derfor findes der ikke et rigtigt og forkert valg.

Hvis du ikke vil gå helt galt i byen, så bør du vælge Shopfy som platform, som er en af de mest populære platforme på markedet.

Shopify shopplatfomen er særlig populær grundet dens brugervenlighed og overskuelige interface.

Hvis du ingen erfaring med programmering eller design har, så kan Shopify stærkt anbefales. Shopify har nemlig en masse lækre og pæne temaer, der nemt kan ændres og juseres lige efter dit behov. Du kan læse meget mere om Shopify her.

 

2.    Bliv klog på Adwords & SEO

 

Næsten 90% af alle online køb starter i Google, derfor skal du mestre den kanal. Hvis din webshop ikke bliver fundet i Google, får du aldrig succes. Der er særligt to områder som du skal dygtiggøre dig indenfor: SEO & Adwords.

SEO står for søgemaskineoptimering og er de ”Ikke betalte” resultater, der dukker frem, når du søger på Google. Adwords er de reklamer du ser øverst i Google, hvor de er markeret med en lille boks, hvori der står: ”Annonce”.

Uanset om du betaler andre for at varetage disse to områder, så bør du som udgangspunkt have en basisviden indenfor hver felt.

 

3.    Start i en niche

 

Tænk stort men start i det små. Hvis du vil være Danmarks største cykelwebshop, skal du ikke starte ud med at sælge alt indenfor cykler & cykeltilbehør. Start i et område og udvid langsomt. Start f.eks. med at fokusere på cykelpumpere og blive Danmarks største forhandler af cykelpumpere.

Når du så har erobret cykelpumper marked, samt fået noget erfaring indenfor e-handel, så kan du stille og rolig rykke videre til næste produktområde. På den måde kan du hurtig prøve kræfter med en branche, uden du skal investere alt for mange penge i et bredt udvalg.

Redaktionen
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel