Mange danske forretninger overser mulighederne i e-mail marketing

Mange danske forretninger overser mulighederne i e-mail marketing

Der findes mange forskellige måder, hvorpå du kan markedsføre dig på nettet. De fleste danske forretninger beskæftiger sig med blandt andet SEO, annoncering på sociale medier og Google AdWords. Hvad mange forretninger dog overser er e-mail marketing. Det er en skam, da det er en gylden kilde til øget omsætning. At have et nyhedsbrev er

Der findes mange forskellige måder, hvorpå du kan markedsføre dig på nettet. De fleste danske forretninger beskæftiger sig med blandt andet SEO, annoncering på sociale medier og Google AdWords. Hvad mange forretninger dog overser er e-mail marketing. Det er en skam, da det er en gylden kilde til øget omsætning.

At have et nyhedsbrev er uhyre undervurderet. Ikke i den forstand, at de fleste forretninger ikke har et nyhedsbrev, men i højere grad som følge af, at de ikke udnytter det. Det er en skam, da der er mange forretninger, der går glip af øget omsætning, fordi de ikke udnytter de mange muligheder, der følger med at have et nyhedsbrev.

Modtagerne har selv valgt at skrive sig op til nyhedsbrevet

I og med, at modtagerne selv har skrevet sig op til dit nyhedsbrev, har de udvist en interesse i at modtage dine e-mails. Det er det, der er den klare fordel ved et nyhedsbrev og email marketing. Derfor skal du hverken investere tid eller penge i at finde de personer, der har interesse i det tilbudte produkt eller ydelse.

Du kan derfor strikke et tilbud sammen, som efterfølgende kan sendes direkte ud til en gruppe personer, der selv har givet udtryk for, at de ønsker at modtage disse tilbudsmails m.m. Derfor vil du også opleve, at du kan opnå en høj konverteringsrate, da mange af modtagerne har interesse i at benytte de fremsendte tilbud.

Hvad dette også betyder er, at du er næsten garanteret en høj ROI (Return on Investment), når du sender nyhedsbreve ud. Det koster dig et meget lille beløb hver måned, hvis du bruger et system til at håndtere dine nyhedsbrev. Foruden dette, er der ikke nogen omkostninger forbundet med det, hvorfor det er uhyre billigt.

Alle kan komme i gang med et nyhedsbrev

Der er mange, der tror, at det kun er webshops, der kan få gavn af et nyhedsbrev. Det er dog vigtigt, at det understreges, at det naturligvis ikke er tilfældet. Enhver forretning kan få gavn af et nyhedsbrev, hvis blot de formår at udnytte det på korrekt vis – og det er naturligvis her, at der er mange, der ender med at fejle.

Har du ikke selv tiden eller kompetencerne til det? I så fald er det bedst at udlicitere det til et bureau eller en dygtig freelancer. På denne måde er du garanteret, at arbejdet med dit nyhedsbrev havner i kyndige hænder. Derfor bør der naturligvis heller ikke herske tvivl om, at det er alle pengene værd at udlicitere det.

Men hvorfor er alle så ikke i gang med et nyhedsbrev?

Det er et godt spørgsmål, og det kan der være flere svar på. I de fleste tilfælde skyldes det, at folk tror, at der ikke er noget at hente ved at lave et nyhedsbrev. For andre er det blot som følge af mangel på tid. Uanset hvad, så er det dog altid værd at sætte tid og penge af til at opbygge en god, solid nyhedsbrevsliste.

Redaktion
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply
%d bloggers like this: