Skab en god relation til dine kunder online

Skab en god relation til dine kunder online

E-handel er vækstet utroligt i Danmark i løbet af de seneste år og der er derfor flere og flere der satser på succes med en webshop. Hvis du er en af dem, er det vigtigt at have fokus på at skabe en god relation dine kunder, også selvom du ikke møder dine kunder fysisk. I

E-handel er vækstet utroligt i Danmark i løbet af de seneste år og der er derfor flere og flere der satser på succes med en webshop. Hvis du er en af dem, er det vigtigt at have fokus på at skabe en god relation dine kunder, også selvom du ikke møder dine kunder fysisk. I denne artikel kan du læse om, hvorfor en god relation er vigtigt, samt få et par tips til hvordan du skaber en god relation til dune kunder online.

 

Derfor er en god relation til kunderne vigtig

Først og fremmest vil vi gerne kort fortælle om, hvorfor det er vigtigt at du skaber en god relation til dine kunder online. En god relation er utrolig vigtig, når du skal sælge et produkt af flere forskellige grunde.

Det er først og fremmest vigtigt at du har en god relation til dine kunder for at de har tillid til din webshop og dermed føler sig trygge ved at handle hos dig. Hvis potentielle kunder ikke føler sig trygge ved at handle i din webshop, vil de næppe handle hos dig og det er første grund til at du skal skabe en god relation.

En god relation er samtidig også vigtig for at kunderne vender tilbage til din webshop. Der findes utrolig mange webshops i dag, og en unik måde at differentiere dig på er ved at have en god relation til dine kunder, så de vælger din webshop frem for konkurrenterne.

Det kan dog være svært at skabe en god relation til dine kunder online – men det er muligt! Nedenfor får du vores bedste bud på hvad du kan gøre for at skabe en god relation til dine kunder online.

 

Skab en troværdig webshop

Først og fremmest er det vigtig at du har en troværdig webshop. Som nævnt ovenfor er det vigtigt at kunderne føler sig trygge ved at handle hos dig og her er en troværdig webshop afgørende.

For at skabe en troværdig webshop er det fx vigtigt at du sætter ansigt på hvem der driver webshoppen. Det kan du gøre ved at lave en om side, hvor du viser hvem der står bag det daglige arbejde af webshoppen. Når kunderne kan se at de handler med mennesker og ikke bare en webshop er du nået et godt stykke med at skabe troværdighed.

En anden måde at skabe troværdighed er ved at vise kunderne at du kender produkterne godt. Det kan du først og fremmest gøre ved at skrive gode produktbeskrivelser, hvor du fortæller om det godt ved de enkelte produkter. Hvis du har en webshop der sælger modetøj, som fx tøj fra Aiayu, er det en god idé at skrive om, hvorfor I har valgt at føre netop det brand på webshoppen. Det giver en god troværdighed at kunderne kan se hvorfor I synes at de enkelte produkter er gode.

 

Svar på dine kunders spørgsmål

En af de største forskelle ved at handle i en fysisk butik og en webshop er at vi i de fysiske butikker har mulighed for at stille spørgsmål til de personer der arbejder i butikken.

For at skabe en god relation til dine kunder, er det vigtigt at de har mulighed for at stille spørgsmål til dig omkring produkter, levering, retur eller hvad kunder ellers gerne vil vide i forbindelse med køb af dine produkter.

I den forbindelse, er det vigtigt at du skaber en god mulighed for at dine kunder kan kommunikere med dig. Kommunikation er et af nøgleordene indenfor at skabe en god relation og derfor er det en god idé at sætte fokus på kommunikation i din webshop.

Du kan først og fremmest lave en side med de mest ofte stillede spørgsmål hvor du fx svarer på spørgsmål om retur og levering af dine produkter.

Men det er vigtigt at kunderne har mulighed for at kontakte dig og stille deres egne spørgsmål. Du kan fx lave en live-chat på siden, hvor brugere har mulighed for at stille deres spørgsmål og så er det en god idé at have mail og telefonnummer, så du, eller en af dine medarbejdere, er nem at komme i kontakt med.

Du kan læse meget mere om kommunikation og det at skabe en god relation til kunder hos BRO, der er specialiserede i kommunikation både online og fysisk.

Redaktionen
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel