3 ting som kan gøre din hverdag som selvstændig lettere

3 ting som kan gøre din hverdag som selvstændig lettere

Som selvstændig har man for det meste en travl hverdag, hvor administrative opgaver kan udgøre en stor del af arbejdstiden. Af den grund er det utrolig vigtigt, at tiden brugt på administrative opgaver bliver så lav som mulig, mens man i stedet skal fokusere på de fakturerbare timer. Der er en række af tips som

Som selvstændig har man for det meste en travl hverdag, hvor administrative opgaver kan udgøre en stor del af arbejdstiden. Af den grund er det utrolig vigtigt, at tiden brugt på administrative opgaver bliver så lav som mulig, mens man i stedet skal fokusere på de fakturerbare timer. Der er en række af tips som man kan bruge for at minimere tiden brugt på administrative opgaver eller blot udføre sine opgaver hurtigere. Dem kan du læse om i denne artikel.

KVM switch

Kvm står får keyword video mouse og med en kvm switch til god pris kan du opnå fuld adgang til mere end en server og computer ad gangen. Du har således mulighed for at styre både mus, tastatur og billede ved brug af kun en enkelt kilde. Dette giver en unik løsning, hvor du begrænser brugen af stik og kabler på kontoret og derudover sparer den tid som et skift ellers ville tage.

Fokusér på dine kernekompetencer

I en virksomhed med meget få ansatte og hvor du som direktør ejer hele foretagendet, er der ofte fokus på at spare penge – særligt på administrative formål, hvor man da sagtens lige kan klare tingene selv, fremfor at få et ekstern part til at håndtere opgaverne. Problemet med denne tankegang er dog, at såfremt tiden brugt på administrative formål er på bekostning af færre fakturerbare timer, er det ofte ikke godt for forretningens indtjening. Dertil kommer, at en ekstern part med ekspertise inden for det valgte administrative område ofte vil klare opgaven langt hurtigere end dig selv. Det kan således bedst betale sig at fokusere på sine egne kernekompetencer og outsource de fleste andre opgaver.

Et godt eksempel på dette er bogholderi. De færreste virksomhedsejere er fuldt ud hjemme i bogføring og skal bruge mange timer på, hvad en bogholder eller en revisor kan klare relativt hurtigt. Her ville det i langt de fleste tilfælde være en bedre forretning for virksomheden, hvis man kunne skabe noget mere salg af sine kerneydelser, i stedet for at skulle bøvle med bogholderi.

Struktur i hverdagen

Det sidste gode råd til enhver selvstændig er at skabe struktur i hverdagen ved udførlig brug af en kalender. Hvis du har planlagt dagen ned til mindste detalje, vil du opleve at spildtiden mellem forskellige opgaver bliver meget mindre end uden en kalender. Det skal dog også bemærkes, at det er helt okay at flytte rundt på forskellige møder, begivenheder osv., men bare det at tage et struktureret udgangspunkt for dagen er essentielt for at opnå høj effektivitet. Hvis du har ansatte og samarbejdspartnere vil det tilmed også give et bedre indtryk, hvis du som ejer er struktureret, fremfor en type, der glemmer møder.

Redaktion
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

%d bloggers like this: