Sådan udtrykker du din virksomheds vision og mission

Sådan udtrykker du din virksomheds vision og mission

Som virksomhed er det vigtigt at gøre potentielle kunder opmærksom på, at man findes blandt de mange konkurrenter på markedet, men også at man får kommunikeret, hvem man er, og hvad man står for. Dette kan man gøre via en visuel identitet. Altså virksomhedens ansigt udadtil. Den visuelle identitet er blandt andet virksomhedens logo, grafiske

Som virksomhed er det vigtigt at gøre potentielle kunder opmærksom på, at man findes blandt de mange konkurrenter på markedet, men også at man får kommunikeret, hvem man er, og hvad man står for. Dette kan man gøre via en visuel identitet. Altså virksomhedens ansigt udadtil. Den visuelle identitet er blandt andet virksomhedens logo, grafiske design og udtryk på visitkort, hjemmesider, sociale medier og på diverse dokumenter. Identitet udspringer fra en række analyser af virksomhedens marked, kultur, egne kompetencer, værdier og ikke mindst virksomhedens vision og mission. Ud fra det findes der frem til, hvilken identitet virksomheden har, og herefter udarbejdes en visuel identitet, som udtrykkes ved hjælp af tekst, farver, symboler og lignende. Den visuelle identitet udtrykker altså virksomhedens formål og udspringer deraf fra virksomhedens vision og mission. På den måde bruges den visuelle identitet til branding af virksomheden, hvor visionen og mission kommer til at have en afgørende betydning for markedsføringen af virksomheden. Den visuelle identitet er det første, potentielle kunder møder, når de søger på dig, og derfor er det så utrolig vigtigt at få skabt et godt og troværdigt førstehåndsindtryk. Det er dog også vigtigt, at man får brandet virksomheden udadtil eksempelvis i det lokale gadebillede såsom eksempelvis Horsens gågade.

Identiteten understøtter virksomhedens branding

Den visuelle identitet understøtter virksomhedens branding, da identiteten gør, at potentielle kunder ligger mærke til virksomheden, og husker den. Identiteten bygger på virksomhedens vision og mission, og derfor afspejles det også i identiteten, hvad virksomhedens formål og mål er. Derfor er den visuelle identitet indirekte virksomhedens branding. Identiteten er grundstenen for virksomhedens brand, og derfor er det så vigtigt, at identiteten hele tiden bliver korrigeret og tilpasset efter de forandringer og ændringer, der sker i virksomheden. På den måde er virksomheden sikker på, at den identitet de signalerer udadtil, matcher deres reelle identitet. Derved er virksomheden også troværdig, og hvis der er noget, der er vigtigt i forhold til at holde på kunderne, er det troværdighed. Troværdighed gør også, at de nuværende kunder vil anbefale virksomheden til andre, hvilket på lang sigt er med til at fremme kundeantallet i hovedsædet ved Horsens men måske også i resten af Danmark.

Redaktionen
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel