Var det dig, der købte slik og chips i supermarkederne for at sælge det billigere end i kantinen på din folkeskole? Og har du altid pruttet om prisen – også når du egentlig syntes, førprisen var helt rimelig? Så har du nok altid haft en lille business man i maven! Det kan være, at drømmen
Var det dig, der købte slik og chips i supermarkederne for at sælge det billigere end i kantinen på din folkeskole? Og har du altid pruttet om prisen – også når du egentlig syntes, førprisen var helt rimelig? Så har du nok altid haft en lille business man i maven!
Det kan være, at drømmen er at starte en app, måske et tøjfirma, et smykkemærke eller noget helt fjerde. Hvad end den store drøm er, er det nu den skal realiseres – hvorfor vente? Men der er meget, der skal læres, når man ønsker at etablere sig i forretningsbranchen. Læs med her for tips.
Kundekontakt – hvordan virker det?
En virksomhed er afhængig af kunder, der vil købe produkter, så forretningen kan skabe omsætning. Derfor er det virkelig vigtigt at en god kontakt med sine kunder og ligeledes være dygtig til at række ud og få nye kunder til.
Det kommer ikke alle lige naturligt at række ud og sælge sig selv, særligt som nyopstartet. Hvordan overbeviser man den første kunde om, at netop dine tilbud er værd at bide på? Heldigvis findes der råd for den slags! Du kan nemlig få masser af hjælp til at række ud til nuværende og til nye kunder med partnerdialog, læs mere på partnerdialog.dk.
Hvorfor skal man investere i din virksomhed?
Du har med garanti nærstuderet DR-programmet Løvens Hule og måske også den oprindelige, amerikanske version, Shark Tank. Her bliver virksomhed efter virksomhed kastet for løverne, og kun de skarpeste pitches, de bedste idéer og de med det største drive får en investering i hus. Det kan godt se farligt ud, når man ser den dramatiske tv-version af forretningsbranchen.
Heldigvis behøver en investering ikke at ske for rullende kameraer. Det, du kan tage med fra Løvens Hule, er vigtigheden af et pitch, at du har styr på virksomhedens tal og en klar forståelse af forretningssprog – som fx hvad B2B betyder.
Ligeledes er det vigtigt, at du er forberedt på at blive afvist. Der findes mange forskellige investorer derude, og hvis ikke den første bider på, er det ikke ens betydende med, at dit koncept er helt håbløst. Du kan til gengæld bede om begrundelse for investorens afslag og arbejde konstruktivt med den kritik, der evt. vil være. Det kan kun føre dig tættere på en skudsikker virksomhed.
Held og lykke med din forretningsidé – og forhåbentligt med din kommende virksomhed!
Leave a Comment
Your email address will not be published. Required fields are marked with *