Sådan bliver du bedre til at kommunikere professionelt

Sådan bliver du bedre til at kommunikere professionelt

De fleste mennesker kan kommunikere. Men der er forskel på. Hvor godt de gør det. Særligt i erhvervslivet er gode kommunikationsegenskaber en eftertragtet kompetence, som er meget adspurgt på arbejdspladserne. Kommunikation spiller nemlig mange roller. Det handler ikke bare om at kunne formidle sig på skrift og i tale, det handler også om at kunne

De fleste mennesker kan kommunikere. Men der er forskel på. Hvor godt de gør det. Særligt i erhvervslivet er gode kommunikationsegenskaber en eftertragtet kompetence, som er meget adspurgt på arbejdspladserne.

Kommunikation spiller nemlig mange roller. Det handler ikke bare om at kunne formidle sig på skrift og i tale, det handler også om at kunne gøre det troværdigt og måske endda skabe et engagement. For at kunne kommunikere troværdigt, effektivt og så dine budskaber bliver husket, må du mestre at levere dine pointer, men også at bruge kroppen til at understrege. Du må samtidig også være i stand til at strukturere dine taler eller fremlæggelser, så de skaber de rette resultater for dig – enten personligt eller i dit arbejde.

Løsningen er ofte et kommunikations kursus

Søger du at blive bedre til at skrive og tale til andre mennesker? Så er et kommunikations kursus vejen frem.

Her modtager du en blanding af både teori og praktiske opgaver, som gør at din kommunikation bliver skarpere og dine resultater bedre.

Det pudsige er, at det med at kommunikere godt og effektivt ikke er noget nyt. Det er ikke noget, der er kommet med en fremskreden teknologisk formåen eller fra ny videnskab. Det er tværtimod en disciplin, der har rødder til antikken, hvor store tænkere og dygtige talere brugte det, som vi i dag kender som retorikken. Ved at bruge de selvsamme metoder som dengang – krydret med nemme huskeregler og moderne anvendelsesscenarier – kan din kommunikation blive markant bedre. Som i m-a-r-k-a-n-t! Du lærer nemlig at styre og påvirke kommunikationssituationerne, at forstå og bruge teori omkring adfærd, kropssprog og følelser, tegne dragende og inkluderende sproglige billeder fremfor at tale abstrakt, takle indvendinger samt at være nærværende og autentisk.

Er du kommunikationsansat, leder eller specialist, vil du og din arbejdsplads opleve stor værdi af, at du deltager på sådanne kommunikations kurser. Medmindre du naturligvis allerede er 100-metermester i alle kommunikationsdiscipliner.

Kurser inden for kommunikation vil gøre, at du lærer at brænde igennem med dit budskab, uanset om du vil inspirere dit team, taler til en stor forsamling eller skal overbevise en investor.

Redaktion
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply
%d bloggers like this: